ul. 1 Maja 86
58-500 Jelenia Góra
tel. 75-7525851, tel/fax. 75-7523627
Oficjalna strona Koła Przewodników Sudeckich przy Oddziale PTTK "Sudety Zachodnie" w Jeleniej Górze

Zarząd Oddziału PTTK „Sudety Zachodnie” wraz z redakcją „Nowin Jeleniogórskich” zapraszają w dniu 26 czerwca 2016 r. na wycieczkę nr 20 w ramach tegorocznego Rajdu na Raty. Wyjazd z dworca PKS autobusem o godz. 7.55 do Szklarskiej Poręby Górnej.

Trasa górska długości 15 km przebiega w zachodniej części czeskich Karkonoszy. Od przystanku autobusowego w Szklarskiej Porębie podchodzimy ulicą Turystyczną do dolnej stacji kolei linowej, którą wjeżdżamy na Szrenicę (bilet 35 zł wjazd + zjazd). Następnie obok malowniczej grupy skalnej Twarożnik dochodzimy do skrzyżowaniu o nazwie Česká budka, tu skręcamy do oddalonych o kilkaset metrów źródeł rzeki Łaby. W 1968 roku źródło zostało obudowane a na murku obok umieszczono herby miast, przez które Łaba przepływa. Od źródła schodzimy do schroniska Labská bouda, z tarasu widokowego poniżej podziwiamy 45 metrowy wodospad Łaby. Od schroniska szlakiem czerwonym nad górnym obrzeżem doliny Labský důl mijając po drodze Wodospad Panczawy, najwyższy wodospad Karkonoszy oraz Czech (148 m wysokości) idziemy do Vrbatovo návrší (1413 m), jednego z wierzchołków Krkonoša. Na jego szczycie znajduje się kamienny obelisk Hančy i Vrbaty, wybudowany w 1924 roku dla upamiętnienia dwóch narciarzy, którzy zginęli podczas zawodów narciarskich na 50 km, 24 marca 1913 roku. Václava Vrbatę upamiętnia również stojące poniżej schronisko turystyczne Vrbatova bouda. Po odpoczynku przez Harrachovy kameny (punkt widokowy), skrzyżowanie U čtyř pánů, Łabską Łąkę docieramy do schroniska Vosecká bouda. W końcowej części wędrówki po przekroczeniu granicy państwowej podchodzimy do górnej stacji kolei linowej na Szrenicy i zjeżdżamy do Szklarskiej Poręby. O godz. 17.25 odjeżdżamy autobusem PKS do Jeleniej Góry. Wycieczkę prowadzi Sławomir Kupeć z Dziwiszowa. Uczestnicy we własnym zakresie ubezpieczają się od następstw nieszczęśliwych wypadków, członkowie PTTK z opłaconą składką objęci są ubezpieczeniem zbiorowym.

Opracował Wiktor Gumprecht

Visitors Counter

Oddział "Sudety Zachodnie"

Grupa Karkonoska GOPR

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.