ul. 1 Maja 86
58-500 Jelenia Góra
tel. 75-7525851, tel/fax. 75-7523627
Oficjalna strona Koła Przewodników Sudeckich przy Oddziale PTTK "Sudety Zachodnie" w Jeleniej Górze

Zarząd Oddziału PTTK „Sudety Zachodnie” wraz z redakcją „Nowin Jeleniogórskich” organizują  w dniu 30 listopada wycieczkę nr 44. Współorganizatorem wycieczki jest także Karkonoska Pracownia Regionalna przy Związku Gmin Karkonoskich w Bukowcu.

Wyjazd z Jeleniej Góry z przystanku „Tunel” przy ul. Wincentego Pola o godz. 9.31 autobusem MZK nr 3 do Mysłakowic. Z autobusu wysiadamy na przystanku Mysłakowice „Polam”, tu będzie oczekiwał  prowadzący wycieczkę Wiktor Gumprecht (tel. 500279011). Trasa długości10 km przebiega na pograniczu Kotliny Jeleniogórskiej i Rudaw Janowickich. Od przystanku drogą nad Łomnicą dochodzimy do pałacu, w którym obecnie mieści się szkoła. Obiekt przebudowany w I połowie XIX w. w stylu neogotyku angielskiego według projektu wybitnego architekta Karla Schinkla był letnią rezydencją królów pruskich. Przed pałacem stoi  pomnik Johanna Fleidla, przywódcy przybyłych tu w 1838r. uchodźców religijnych z austriackiego Tyrolu. W pobliżu XIX wieczny kościół  z portykiem wspartym na 2 antycznych kolumnach pochodzących z Pompei. W dalszej części wędrówki idziemy przez park, przekraczamy tory nieczynnej linii kolejowej z Jeleniej Góry do Karpacza i wzdłuż Jedlicy docieramy do Bukowca. Na skraju wsi oglądamy odbudowywaną  kaplicę grobową Redenów zwaną Opactwem. W pobliżu na skalistym wzgórzu znajdują się sztuczne ruiny zameczku z odremontowaną  cylindryczną wieżą (punkt widokowy). Oglądamy również dwa kościoły: parafialny św. Jana Chrzciciela z 1782 r. i gotycki św. Marcina (kaplica ze sklepieniem kryształowym) oraz pseudoantyczną Świątynię Ateny (wzniesioną na cześć hrabiny von Reden). Następnie schodzimy do klasycystycznego pałacu z początku XIX wieku, obecnie siedziby Związku Gmin Karkonoskich i Karkonoskiej Pracowni Regionalnej.

Po pałacu oprowadzi nas Krzysztof Tęcza, który zaprezentuje nam również Pracownię Regionalną, zobaczymy także wystawę poświęconą Redenom. Po zwiedzaniu udamy się na ognisko andrzejkowe w specjalnie do tego celu przygotowanym miejscu w parku przypałacowym. Po odpoczynku idziemy do Kostrzycy, skąd około godz. 16 odjeżdżamy autobusem PKS do Jeleniej Góry.

Uczestnicy we własnym zakresie ubezpieczają się od następstw nieszczęśliwych wypadków, członkowie PTTK z opłaconą składką objęci są ubezpieczeniem zbiorowym.

Opracował Wiktor Gumprecht

Visitors Counter

Oddział "Sudety Zachodnie"

Grupa Karkonoska GOPR

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.